Top Ten Tuesday - 10 nejoblíbenějších knižních citátů

úterý 10. července 2018
S úterým je tu meme Top Ten Tuesday od Jen. Tentokrát jsem je neřadila podle oblíbenosti, abych si nedokázala vybrat. A jako bonus přidáváme mých 5 oblíbených vtipných hlášek. Ke všem je připojeným oficiální překlad (až na jednu, protože Ghost Town od Rachel Cainové u nás ještě nevyšel).

10 nejoblíbenějších citátů





Suzanne Collins - Síla vzdoru
Fire is catching! And if we burn, you burn with us!

(Jiskra zažehla požár! A jestli shoříme my, vy shoříte s námi!)

Veronica Roth - Divergence
We believe in ordinary acts of bravery, in the courage that drives one person to stand up for another.

(Věříme v obyčejné činy statečnosti, v bránění těch, kteří se nemohou bránit sami.)

Veronica Roth - Divergence
Human reason can excuse any evil.

(Lidský rozum si dokáže ospravedlnit každé zlo.)

George R. R. Martin - Hra o trůny
When you play a game of thrones you win or you die.

(Když hraješ hru o trůny, buď zemřeš nebo zvítězíš.)

George Orwell - 1984
In the face of pain there are no heroes.

(Tváří v tvář takové trýní není hrdinů.)

Sarah J. Maas - Dědička ohně
"Because I am lost," she whispered onto the earth. "And I do not know the way."

("Protože jsem se ztratila," špitla jsem směrem k zemi. "A neznám cestu.")

Brandon Sanderson - Finální říše
"But you can't kill me, Lord Tyrant. I represent that one thing you've never been able to kill, no matter how hard you try. I am hope."

("Ale mě zabít nemůžeš, Pane Vládce. Já zastupuju to, co se vám zabít nikdy nepodařilo, ať jste se snažil, jak jste uměl. Já jsem naděje.")

Neil Gaiman - Kniha hřbitova
You're alive, that means you have infinite potential. You can do anything, make anything, dream anything. If you change the world, the world will change."

(Ty jsi živý. To znamená, že máš nekonečný potenciál. Můžeš udělat cokoli, snít o čemkoli. Bokud změníš svět, bude jiný.")

Sarah J. Maas - Dvůr mlhy a hněvu
"To the people who look at the stars and wish, Rhys."
Rhys clinked his glass against mine. "To the stars who listen - and the dream that are answered."

("Na lidi, kteří s přáním hledí vstříc hvězdám, Rhysi."
Rhys zazvonil svou sklenkou o mou. "Na hvězdy, které naslouchají, a na sny, které se plní.")

J. K. Rowling - Harry Potter a tajemná komnata
"It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities."

("Naše rozhodnutí ukážou, kým skutečně jsme, Harry, daleko více než naše schopnosti.")



+ 5 oblíbených hlášek


Eoin Colfer - Artemis Fowl
I'm right there with you, darlin'. Unless you step on a landmine, in which case I'm way back in the Operations Room.

(Jsem s vámi, miláčku. Tedy pokud nešlápnete na minu, v kterémžto případě sedím až tady na centrále.)

Eoin Colfer - Artemis Fowl
Confidence is ignorance. If you're feeling cocky, it's because there's something you don't know.

(Sebejistota je nevědomost. Když si připadáte jako mistr světa, je to proto, že něco nevíte.)

Neil Gaiman - Američtí bohové
What I say is, a town isn't a town without a bookstore. It may call itself a town, but unless it's got a bookstore, it knows it's not foolin' a soul.

(Říkám, že město není město bez knihkupectví. Může se nazývat městem, ale jestliže nemá knihkupectví, tak nikoho neoblbne.)


Rachel Caine - Ghost Town
"I'm worried he's going to... do something crazy."
"He lives in a hole in the ground, dresses funny and ocassionally eats his assistants," Eve said. "Define crazy."
Clair closed her eyes. "Okay. I think he wants to put my brain in a jar and wire it into the machine."
Dead silence.

("Bojím se, že udělá... něco šíleného."
"Žije v díře v zemi, oblíká se jako šílenec a čas od času žere své asistentky," řekla Eve. "Definuj 'něco šíleného'."
Claire zavřela oči. "Dobře. Myslím, že chce strčit můj mozek do lahve a napojit ho na počítač."
Totální ticho.)

Richelle Mead - Zlatá lilie
Adrian ordered a martini, earning disapproving looks from his father and me. 
"It's barely noon," said Nathan.
"I know," said Adrian. "I'm surprised I held out that long too."

(Adrian si dal martini. Viděla jsem nesouhlasný pohled Adrianova otce.
"Je sotva poledne," upozornil ho Nathan.
"Já vím," řekl Adrian. "Překvapuje mě, že jsem vydržel tak dlouho.")




0 comments: