Meme: Top týždňa (1)

středa 25. května 2011
10 OBLÍBENÝCH POSTAV

Vzhledem k tomu, že jsem na tenhle meme narazila až dneska, tak rychle doplňuji první (a druhé) kolo, abych se poté mohla s klidem zúčastnit těch dalších :)


#10 Jared Howe (The Host)
 Jared Howe, jedna z hlavních postav knížky Hostitel od spisovatelky Stephanie Meyer, která má na svědomí především až moc opěvovanou sérii Stmívání. Jared mi povahově hrozně připomíná Deana z Lovců duchů, proto si ho nedokážu představit jinak než jako Jensena Acklese. Na Jaredovi se mi líbí ta bezprostřednost a to jak se vyrovnává se "ztrátou" Melanie. Je to typický predátor a ve světě, v jakém se Melanie ocitá, by bylo požehnání boží potkat takového Jareda. Rozhodně patří moje Top 10 :)


# 9 Adrian Ivashkov (The Vampire Academy)
Adrian Ivashkov, účastník slavného milostného trojúhelníku ze série Vampýrská akademie od Richelle Mead. Musím se přiznat, že ač mám Adriana radši než Dimitrije, tak jsem si nepřála, aby skončil s Rose, mám pocit, že líp jí opravdu vystihne Dimitri. Každopádně Adrian je skvěle vybudovaná postava. Zbožňuju ten jeho sarkasmus, balancování na hraně mezi éterem a závislostí a hlavně to jak je zamilovaný do Rose. Doufám, že jeho postava ještě dostane pořádnou šanci v Bloodlines. Navíc jsem vždycky říkala, že by bylo super, kdyby skončil se Sydney...




# 8 Artemis Fowl (Artemis Fowl)
Artemis Fowl, postava ze stejnojmené série od irského spisovatele Eoina Colfera, sympatického chlapíka s neuvěřitelným smyslem pro humor. Artemis je mladý génius, který se v prvních dílech snaží najít svého otce a přivést ho zpět k rodině. Mimojiné také stíhá vést nekalé obchody, vydírat skřítky, chodit do školy a terorizovat svého psychologa. Artemis je ten kdo vždycky všechno vymyslí, ale mně se nejvíc líbí v situacích, kdy stojí se založenýma rukama a komentuje dění kolem sebe. Takový správný flegmatik-racionalista.




# 7 Rose Hathaway (The Vampire Academy)
Rose, hlavní postava Vampýrské akademie. Nevím, jestli má cenu se tu rozepisovat. Rose je typickým příkladem hrdinky současné YA literatury. Sexy, vtipná, sarkastická a umí se o sebe postarat. Rose jsem si z mně neznámého důvodu velmi oblíbila, i když tenhle typ charakteru moc neuznávám. Je to nejspíš tím, že i ona má slabé stránky, jak jsme se mohli dočíst ve čtvrtém díle. Líbí se mi, jak v prvních třech knihách bojuje se svými city k Dimitriovi a jejich společné scény jsou podle mě to nejlepší, co kniha může nabídnout.



# 6 Ian O'Shea (The Host)
Ian O'Shea, další postava z Hostitele. Kdo by nemiloval Iana. Dokázal překonat předsudky a zamiloval se do úhlavního nepřítele. Podle mě on a Wanderer jsou tím hlavním párem v Hostiteli a ne Melanie-Jared-Wanderer. Ian na sebe strhává veškerou pozornost, protože v nepřátelském prostředí je on jeden z mála, kteří se ve skutečnosti o Wandu stará, zajímá a chrání ji. Kdo by nechtěl takovýhleho chlapa..









# 5 Katniss Everdeen (Hunger Games)
Katniss a celé Hunger Games (4 postavy v top 5 :) jsou naprosto vyjímečné. Mimochodem Jennifer Lawrence je perfektní herečka (podívejte se na Winter's Bone) a jako Katniss bude bezkonkurenční (edit 2. ledna 2014: No neříkala jsem to? :D) Dívka v plamenech či ohni či jaksetosakrapřekládádočeštiny byla nejspíš nejlepším kandidátem z 12. kraje, protože měla ze všech těch dětí největší šanci na přežití. A tady je něco, co na Katniss zbožňuju, ta bojovnost, kdy by udělala všechno proto, aby ochránila ty, na kterých jí záleží.



# 4 Sláma Hraboš (Artemis Fowl)
Další postava ze série Artemis Fowl. Na fotku moc nehleďte, ale ten náš slavnej loupežník se asi tak nejvíc podobá mojí představě o Slámovi. To je totiž nejkomičtější postava v celé Fowlovské sérii, s tunou perfektních hlášek, u kterejch kolikrát brečím smíchy a v podstatě tak neloajální až loajální postavu jsem snad nikde neviděla. Originalita se cení a i situace, kdy celou výpravu vede on, idiot s pastelkou.
A nejspíš nejslavnější: "Drž hubu, Julie! Totiž, mlčte prosím chvilku, veliteli."




# 3 Haymitch Abernathy (Hunger Games)
Haymitch. Kapitola sama o sobě. Až do 74. hladových her, jediný vítěz 12. kraje. Totální ztroskotanec a ožrala. Na druhou stranu se ale není čemu divit. On Haymitch není žádný hlupáček, ono mu to docelá pálí, už jenom to, jak dokázal v aréně přežít a vyhrát. Od té doby sledovat každý rok, jak v aréně zabijí dvě děti z jeho kraje také není žádný med. Proto si vypěstoval ten svůj cynismus. Navíc Rober Downey Jr. bude vždycky můj Haymitch, film nefilm...




# 2 Annie Cresta (Hunger Games)
Annie Cresta. Postava, která by se dala stěží označit i za vedlejší. Ona se totiž v trilogii v podstatě osobně objeví až ve třetím díle a v druhém, kdy o ní slyšíme poprvé, tak je to většinou jen od Finnicka. Přesto Annie naprosto zbožňuju, to čím musela projít, to jak se z toho zbláznila, to jak jí Finnick drží nad vodou a ona jeho a to jak zvládla jeho *SPOILER* smrt *SPOILER*. Pro mě silná osobnost.










# 1 Finnick Odair (Hunger Games)
Na prvním místě v oblíbenosti je u mě Finnick Odair. Definitivně moje nejoblíbenější postava z Hunger Games a v současné době asi i ze všech. Finnick si mě totiž získal už jen tím způsobem, jakým vyhrál svoje vlastní Hladové hry. Co se mu dělo po nich je samozřejmě otřesné, ale právě to umocňuje ten fakt, že si zachoval svou osobnost. To jakým způsobem mu záleží na Annie a vůbec celý jejich příběh byl dojemnější než jakýkoliv román, co jsem kdy přečetla.

0 comments: