Ohlédnutí za překladem Shadowfever a další plány

středa 31. července 2019
Vzhledem k tomu, že to nejpodstatnější se v 5. díle horečky stalo v 52. kapitole, nemělo smysl vás další dva týdny napínat, proto poslední dvě kapitoly přibyly dnes večer. Překlad Shadowfever byl daleko náročnější, než předchozí díl, hlavně i proto, že byl o podstatný kus delší. Je mi jasné, že kvalita překladu úplně nekoresponduje s oficiální verzí prvních tří knih a stále doufám, že se najde nějaká dobrá duše, která by byla ochotná udělat beta-read. Přiznám se bez mučení, že po přeložení kapitoly už nemám nejmenší energii přečíst ji a zkontrolovat (to to musí vypadat...). Jak vždy píšu v komentářích, není třeba děkovat, protože to dělám pro radost. Kapitoly Shadowfever přibývaly pomalu, i když jsem se snažila alespoň jednu kapitolu do týdne publikovat. Je pravda, že u předchozího dílu jsem se odreagovávala od učení, a tak jsem měla kapitoly do zásoby přeložené a připravené. I to je ten důvod, proč jsem je publikovala ob den. V dalších dílech Horečky to takový fofr nebude, opravdu budu ráda, když se mi bude dařit překládat stejně jako u Shadowfever jednu kapitolu týdně.

V pondělí odjíždím na týden opět pryč, doufám, že se mi povede objednat Iced (další díl Horečky) ještě před odjezdem. Bookdepository má dodání většinou 1-2 týdny a hned, jak ji budu mít v ruce, pustím se do překladu.

A teď něco málo k celé sérii. Horečka měla mít původně pět dílů a konec. Následující série měla být spin-off a hlavními postavami Dani a Ryodan. Tak tomu je právě v knize Iced. Po vydání ale následoval problém. Série totiž navazovala tam, kde Horečka skončila. Dani je tudíž 14 let a spousta čtenářů měla problém s romantickou zápletkou. Přišlo jim, že Dani je moc mladá. Karen Marie Moning měla celou sérii naplánovanou, a druhý díl dokonce i napsaný, ale neprošlo to cenzurou. Iced vyšlo v roce 2012 a trvalo celé tři roky, než jsme se konečně v roce 2015 dočkali pokračování, které se pravděpodobně hodně lišilo od původních plánů autorky. I to je možná důvod, proč se KMM vrátila nakonec k postavě Mac a znovu z ní udělala centrální postavu celé ságy, i když sama netuším do jaké míry. Osobně jsem četla Iced i následující díl Burned, ale k dalším dílům už jsem se nedostala. Po Shadowfever spatřilo světlo světa dalších pět dílů téhle série a další (v pořadí 11.) má vyjít v roce 2020. Uvidíme, do jaké míry nás svět Horečky bude bavit, ale doufám, že se mi podaří přeložit všechny.

Pokud byste někdo chtěl pomoct s překladem, budu jedině ráda, stejně jako ostatní čtenáři, kteří to jistě ocení. Chtěla bych vám všem poděkovat, že překlady čtete a necháváte děkovné komentáře pod kapitolami (i když jsem říkala, že není třeba děkovat), protože pak aspoň vím, že vám překlad dělá radost :-)

8 comments:

Anonymní řekl(a)...

Moc,moc děkuji za váš čas,který překladu věnujete a budu se těšit na další díl.

Michaela řekl(a)...

Není zač :-) Další díl už je objednaný, tak hned jak dorazí, pustím se do něj :-)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,
velice ráda bych se přidala k překladu.Má to jeden háček,neumím vůbec anglicky a tudiž jsem velice ráda,že to někdo přeloží.Nikdy bych to nedočetla.Jsi super,děkujeme moooooc

Denisa

Anonymní řekl(a)...

Moc děkuji. Skvělý překlad. Jsem moc ráda, že mám možnost si díky tobě sérii přečíst. Už se moc těším a jsem zvědavá na další díl. Užij si dovolenou a načerpej energii. Ještě jednou děkuji. :-) Danča

Michaela řekl(a)...

Mockrát děkuji :-) Z dovolené už jsem doma, teď jen čekám, až se mi ve schránce objeví další díl a můžeme se do toho pustit :-D

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, moc děkuji, že jsi to přeložila a překládáš další díly. Jsi super

Olga řekl(a)...

Děkuji moc za tvůj čas a práci. Tvé překlady jsou skvělé

Renata řekl(a)...

Michaelo, děkuji Vám mnohokrát. Obdivuji autorku za úžasný příběh a Vás za překlad pro radost jiným čtenářů. R.